Gult ljus och grå-dassigt väder

Kategori: Anna antecknar

Usch vilken ångest att behöva komma in i skolrutinen igen! Att släppa den där sköna inställningen på livet jag har kunnat haft i två veckor för att istället bry sej om helt ointressanta saker som fysik, kemi och svenska. Okej att det kan vara intressant men skolan ser verkligen till att göra något fascinerande ämne till ett stressmoment som bara måste bli gjort. 
Här var det långa meningar! 
Jag drar mej för att acceptera att jag är tillbaka till alla måsten, snälla bara en liten stund till! Men jag vet att jag måste bita i det sura äpplet och komma in i vardagslunken där det inte finns plats för palmer och ananaser, utan bara uppsatser, prov och inlämningar. Usch.

Idag är det fredag och vi slutar tidigt. Jag borde försöka plugga lite idag, får se hur det går. 
För tillfället njuter jag av mitt nystädade och otroligt mysiga rum. Idag är en sån dag då jag bara blir trött och rastlös på allt. Får se om jag kan göra nå roligt av det som finns kvar av dagen eller om jag bara ska lägga mej tidigt och hoppas att världen känns lite snällare imorgon.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: