Är man då en idiot om man glömmer att din själ är svart som sot?

Kategori: Adina antecknar

Jag stannade hemma från skolan idag då all energi sugits ur kroppen. Förra veckan som skulle vara så lugn lyckades bli fullpackad, och med en förkylning på det så sa nog kroppen ifrån. Hur som helst har dagen dels gått ut på att spela sims, men framför allt har jag och mamma kollat på Ärliga blå ögon, en tvserie från 70-talet. Så mysigt att kolla på. Modet, musiken, miljön. Och det faktum att huvudpersonen är så himla cool och självständig. Det är något med mig och gamla filmer som jag inte riktigt kan greppa, kanske är det den lilla hipstern i mig som tar plats, men jag tilltalas så mycket mer av realistiska, starka karaktärer i sämre bildkvalité (som jag bara tycker är charmigt och mer behagligt att titta på) än någon sexistisk actionrulle i 1080p.

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: