Dan före dopparedan

Kategori: Adina antecknar

Två timmar kvar innan julafton. Dagen före dopparedagen spenderdes i vanlig ordning hos kusinerna med resten av mammas släkt. Jag måste säga att det jag älskar mest med hela julen, och vad som för mig är själva höjdpunkten, är just när tjocka släkten sitter i samma rum och allt är kaos. Barn som springer runt och skriker och alla som intensivt pratar med varandra och bildar ett gigantiskt sorl. Det är så mycket glädje bland alla man växt upp med, med familjen. Och vår släkt är så himla fin, så mycket kärlek för varandra.
Igår var ju min 18-årsdag. Det var firande hela dagen, men höjdpunkten var när jag oskyldigt skulle gå till kyrkan och kalasa med mina vänner när jag blev kidnappad med ögonbindel, utspökad till tant och tillslut inrullad i rullstol i kyrkan där mina fina vänner väntade. Det blev mycket löjligheter från min sida, men det bjöd jag på. Dessutom fick jag hemskt fina presenter och umgänge med mina otroliga vänner. Allt var på topp, verkligen!

Nu ska jag återgå till att titta på The Preacher's Wife med mamma och Hanna. Julefrid till er allesammans!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: