Jingle Bells

Kategori: Anna antecknar

jul jul jul jul
Julsjukan börjar infinna sig. Här sitter jag i mitt hus med pyntade granar, ljusstakar, inslagna klappar och pepparkakor. ...Onödigt mycket prylar och vetskapen om att vi äter ihjäl oss medan vissa svälter. Det här jul konceptet känns sjukt ibland. Fast för mej är kärnan och det som betyder mest jesus födelse och att få umgås med familjen. Fast allt det här konsument-skräpet hänger ju alltid med varje år.
 
Jag tänkte att jag skulle göra en liten lista på olika vanor som brukar infinna sig runt juletid, mina mini jultraditioner:
* Se MINST en julfilm
* Kolla Mamma och Pappas julklapps gömma för att undersöka paket (endast inslagna, annars blir det inte kul(och nej jag kommer nog aldrig växa ifrån det))
* Pynta julgranen
* Välja den "snyggaste" julstrumpan innan syskonen kommer hem
* Höra Mamma säga "Nää I år ska vi inte ha så mycket mat", varje år för att sedan finna ca 10000 rätter på julbordet
 
Det var allt, I think. Nu ska jag fortsätta att jul-mysa!
You should too!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: