Nått att tänka på.

Kategori: Anna antecknar

Joråsåatt, nu har man skaffat en ny frilla inför det nya året. Pixie-kort med en sned lugg. Mycket nöjd, älskar att ha kort hår! Kort är underbart som man säger.
Dock lite orolig över andras reaktioner, vilket man egentligen aldrig ska behöva vara. Med tanke på att det är väldigt kort nu kanske vissa anser att det är för vågat? Men det får de väl tycka så länge jag är nöjd. *Skriver ner på en minneslapp till svaga-moments*
Det kan hända att bilder läggs upp på detta, om Adina vill agera fotograf vill säga.
 
Jo, min egentliga tanke med inlägget var helt enkelt att tipsa om en serie som ALLA borde se, enligt mej. 
Fröken Frimans Krig. Går på ettan och finns på SVTplay.
Förutom att jag älskar miljön och modet under det tidiga 1900-talet då det utspelas så älskar jag också den drivande huvudpersonen Fröken Friman, och den sten hon sätter i rullning. Hon har bestämt sej för att starta en mathandel driven av kvinnor. I det äckligt mansstyrda samhället anses detta vara en skandal, kvinnor ska ju vara i hemmet där deras underutvecklade hjärnor inte behöver försöka förstå politik m.m. 
Denna serie behöver vi. Mycket har förändrats men det bemötande som uppvisas i serien finns även idag. tro mej.
Så jag rekommenderar starkt, men en varning: Valfritt oömtåligt objekt att ta ut sin vrede på kommer behövas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: