The snow's coming down, I'm watching it fall

Kategori: Adina antecknar

Ja, hösten gick ju över till vinter på en eftermiddag. Spännande det där med väder och naturens underverk egentligen. Det är som magi, så vansinnigt vackert när man tänker efter.

När jag tog bussen hem halv nio så var himlen virvlande vitprickig. Och när jag hoppade av bemöttes jag av vår bys sanna anda - oplogade trottoarer. Intressant ändå hur de år efter år i princip struntar i vår gata när det gäller plogning, alltid är det decimeterhög snö. Så jag var bra nog anfådd och blöt när jag klev innanför dörren, men det var fint ändå. Gjorde iordning en stor kopp te och skar en skiva hembakt mintchokladkaka som jag köpte idag på en julmarknad. Dessutom har jag satt igång Niotillfems eminenta julplaylistsådär gammal och go musik som får en att hamna i en helt annan tidszon. Lyssna lyssna!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: