Jag vill hellre vara bortgjord än att vara ensam

Kategori: Anna antecknar

Känslan när man gör något fast man vet att man kommer att man inte kan, när man vet att det är kört. När man gång på gång måste göra bort sej. Muntliga presentationer, I hate it. Men samtidigt vet jag att jag överlever och kanske finns det möjlighet att jag blir lite bättre på det varje gång jag står där och skakigt säger det jag ska säga. 
 
En annan underbar känsla är när man verkligen tar en chans och visar sej sårbar inför någon annan och denne någon är inte intresserad. Sedan går man runt och känner sej som en idiot och oroar sej över vad andra ska tycka. Det är väl inget alls att skämmas för men jag blir så paranoid. 
 
Jag vet att han har lagt märke till mej och att han måste ha varit lite intresserad. Men han ville väl inget mer med det. Inte jag heller från början men sen tänkte jag "äh, man måste väl leva lite!". Jag brukar alltid spela säkert, det kanske är dags för lite ändring. Jag må ha chansat men det blev inte som jag hade tänkt mej. Fast det blir det aldrig.
Det här är antagligen inte det mest intressanta att läsa om, men jag behövede "get it out of my system". Ventilera känslorna via text. Mycket nyttigt för att få perspektiv o.s.v.
 
 
Men nu hör det till det förflutna och idag var en bra dag! Vi hade poängjakt på skolan. Det innbär att hela skolan delas upp i olika lag som ska utföra en lista med underliga uppdrag för att få poäng. Jag kan inte annat än att älska min skola.
Idag har jag (och mitt fabulösa lag ofc!) bland annat:
  • Skapat en egen pokémon, den hette Reenaav och var helt fabulös, eld typ.
  • Gått fram till en främling på stan och sagt "aa det tycker jag också!" och sedan börjat prata med denne som om vi kände varandra. Det var en trevlig småbarnsmamma som bjöd in mej till hennes barns Halloweenkalas. Roligt när de hakar på och bjuder på sej själv.
  • Filmat när samtliga ur mitt lag gjorde Harlemshake på tågstationen
  • Blivit fasttejpad 2 dm ovanför marken vid en stolpe
  •  Bett en pensionär skriva på ett kompiskontrakt
  • "Titanicat" med en lärare (detta gjorde dock inte jag)
Trots att vi klarade av dessa och många fler fantastiska utmaningar så vann vi inte. Men vi hade kul och jag kommer garanterat använda de här minnerna för att bli på bättre humör när jag har en dålig dag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: