Dina händer är fulla av blommor

Kategori: Anna antecknar

Ja, då står jag här på ruta ett. Samma gamla vardag, samma gamla rutiner. Fast nu räcker det inte längre, allt har blivit så in i bomben trist. Jag skulle ha gått första dagen i skolan, sen jag flyttade hem, idag  Så blev det inte riktigt, då jag vaknade inatt med en övervälmande känsla av att jag skulle spy. Lyckligtsvis kom min envishet till nytta och jag vägrade spy med ren viljekraft. Jag hatar att kräkas. usch.
Så nu ligger jag här i min säng och kollar ut på världskartan som hänger på väggen. Försöker på nått vis distrahera mej själv från de enorma skuldkänslor jag känner när jag missar skolan, jag vet ju att man knappt har råd att missa en enda dag om man går andra året på natur. MEN jag kan inte göra så mycket åt det nu förutom att plugga, så jag tar och avslutar detta inlägg med en lite pepp innan jag sätter igång med matte, fysik och svenska! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: