En ventil

Kategori: Anna antecknar

Rädslan att inte räcka till. Ilskan över att man alltid borde få räcka till, no matter what.
Dagen innan ett prov då alla andra tar tillfället i akt och pluggar järnet, eller så kan de redan allt.
Dagen innan ett prov då jag känner att jag inte orkar eller kan, jag vet att jag kan men problemet är att jag är så osäker. Och även om jag kan det kan det bli fel innan det blir rätt.
Matte har alltid varit något av ett problem för mej, jag har så löjligt lätt för att röra ihop någonting en gång och sen får jag för mej att jag inte kan. En uppgift kan total rasera den där känslan av att man har koll på läget, och har man ingen som kan hjälpa en, ja vad gör man då. 
Jag har en dum rädsla att jag inte är lika duktig som alla andra, som om det går att avgöra. Alla är olika bra på vissa områden, och på vissa tankesätt. Alla har perioder då det går bättre eller mindre bra.
Anna du måste acceptera att du inte kan allt. Men försöka förstå kan du åtminstone. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: