Long time no seen

Kategori: Anna antecknar

Hej! Här var det dött. Bloggen har inte direkt varit en prioritet nu i vår-flänget, men eftersom jag har påsklov passar jag på att ge en statusuppdatering!
 
Framöver har jag:
Påsk med heeela familjen
Ett utbyte till Italien att se fram emot
Massa nationella prov och kursprov
eventuella biobesök och äventyr
 
Det här med utbytet är något jag skrev upp mej på i höstas. Det går ut på att några elever från vår skola ska åka till antingen Belgien, Italien eller Spanien, utbytet heter hearts och är kultur och konst inriktat. Jag är med i Italien-gänget och vi åker vecka 19!! ihhhh så snart! Nästa vår/vinter ska elever från de andra skolorna i utbytet komma och hälsa på oss här i Sverige. 
Känslorna skiftar! Det känns sjukt nervigt, tänk om jag inte kommer överens med min värdfamilj eller om utbytet i allmänhet suger? Men samtidigt är detta en otrolig möjlighet och även om jag är nervös tror jag inte att det kommer bli några egentliga problem.
Det ska bli så kul att vara med om det här äventyret, det känns extra speciellt att få bo med en italiensk familj och ta del av deras vardag, det är ju på det viset en kommer riktigt nära deras kultur. Jag kan tänka mej att det blir en del kulturkrockar, spännande!  Min värd har redan hört av sej och hon verkar väldigt trevlig, tack och lov!
Tuscany

Kommentarer


Kommentera inlägget här: