Full av liv

Kategori: Adina antecknar

För några dagen sedan låg jag i min säng och kunde inte sova, jag tror jag hade fått nog av mörket och insikten att nästa termin snart står framför tröskeln. Så där låg jag, klarvaken fast det snart nog skulle bli morgon igen. Och så tittade jag på min minimala julgran med avsmak och tänkte att "nä, nu får våren ta och komma" och så reste jag mig upp, la ner allt julgranspynt i en låda, flyttade granen och julstjärnan till hörnet av rummet och kände hur jag sa hejdå till vintern (fast den inte ens kommit än). Sen den natten har jag börjat vårpeppa bl a genom mina nya spotifylistor vår och peppig musik och tomorrow will be kinderI och med peppen så råkade bloggen ta stryk genom en ny bloggdesign. Den gör mig glad, och det är ju bra.

I övrigt hade jag och Amalia filmkväll igår på kyrkan och spontanfärgade mitt hår och klippte till den alldeles för långa luggen. Så nu har jag sagt hejdå till mitt gingerhår på ett tag och välkomnar nu istället en färg mer lik min egen. Det kommer nog ta ett tag att vänja sig, men det ska jag nog klara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: