Tapeter från förr

Kategori: Anna antecknar

Idag gjorde vi något som min mamma har pratat om i säkert över ett halvår. Vi satte äntligen upp de gamla (från 40-talet eller tidigare) tapeterna, som vi hittade på vinden, på playwood skivor som ska dekorera samtliga rum. 
Det känns bra att få in nya härligt färgglada och eleganta mönster inför det nya året, speciellt nu när det är mörkt och snö-fattigt.
 
Två dagar kvar av lovet. Det känns inte speciellt roligt att börja igen. Det känns bara som att jag har jobbiga saker framför mej. Det börjar med ett kommande tandläkarbesök dagen efter vi har börjat igen. Sedan kommer vi ha inlämningar och ett prov som måste bli klart innan höstterminen slutar. Vilket är ca två veckor efter vi börjat igen har jag för mej. Sedan kommer vårterminen med alla underbara nationella prov (notera den sarkastiska undertonen). Seeeen kommer tredje året som säkerligen kommer vara dubbelt så stressig som tvåan och ettan, och efter det så är det slut. Men då kommer istället den skrämmande frågan "vad ska jag göra med mitt liv?". 
EN sak ser jag dock fram emot just nu, det är min beställning från Nelly med smått och gott. Fick ett presentkort på femhundra i julklapp så det hela blev gratis och tack vare generös rea på vissa plagg blev det en del.
Men det väger ändå inte riktigt upp allt det andra, fast en kan ju låtsas. 
 
Här kommer några dåliga mobilbilder på tapeternas magnifika mönster:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: